Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Kaffetåren den bästa är

5 kommentarer

Den här burken är fortfarande i funktion. Rymmer 1/2 kilo kokkaffe. Den fylls ofta på för det går åt mycket kaffe här :-)
kaffeburk
kaffemått
Någon har kapat handtaget på kaffemåttet från Gevalia för att det ska passa i den här burken. Perfekt!
Kaffetåren den bästa är.

.

.

.

.

.

.

.
Det näst bästa är yoghurt med kaffesmak :-)

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

5 thoughts on “Kaffetåren den bästa är

  1. Hej! Husk: Ingen skjulte reklamer! – men det mistænker jeg dig nu heller ikke for at producere… :-) – her er det (næsten) sommer. I hver fald forår (= vår)…

    Gilla

    • Ajajaj, tänkte inte på det. Men måttet går lika bra att använda till annan kaffesort :-)
      Nästan sommar, åtminstone vår säger Du. Låt oss säga försommar. Det är det här också men det var lite trögt detta år.
      Glädjerikt forår önskar jag!!!

      Gilla

  2. Visst är kaffetåren den bästa
    ….men jag fick jobba lite för att komma dit ;-)

    Gillar när saker och ting får långt liv och kan bära med sig av vardagens historia.

    Gilla

    • Javisst Fru Purjo, så bra du skriver om tingen. Apropå kaffe var jag 22 innan jag föll pladask för drycken under en tågluff i Italien. Cappuccino!

      Gilla

      • Det stämmer nästan in på pricken på mig med. Även om jag är lite osäker på om det var under resan till Italien jag föll för cappuccinon eller om det kom efter. I vilket fall som helst så är cappucino fortfarande favoriten även om det hemma blir ”vanligt” kaffe med varm mjölk….inte fel det heller :)

        Gilla

Tyck till om du vill!

