Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Favoriterna

12 kommentarer

Favorittofflorna sjunger på sista versen.


Bästa tofflorna ever. Tunn gummisula och filtovansida. Lätta, inget dammsamlande skinn, lätta att ta av och på, varma. Helt enkelt bäst enligt min uppfattning. Tofflor är bra att ha i ett äldre hus, kanske till och med ett måste för att hålla fötterna varma. Det hör till levnadssättet ;-)


MrsUniversum har lagat dem. O ja. Redan 2010 krävdes den insatsen.


De ska lagas och stoppas lite till men det är bara att inse att tiden håller på att rinna ut. Hur ska jag få tag i några som jag tycker lika bra om. Den frågan jobbar jag fortfarande med :-)

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

12 thoughts on “Favoriterna

  1. Tror att det finns liknande på hälsokostaffären i vår stad. Jag är också en som är frusen om fötterna och alltid ”tofflar”omkring.

    Gilla

  2. Visst behövs det något varmt på fötterna i äldre hus. …och mattor på golvet :-)

    Hoppas du hittar nya favoriter….

    Gilla

  3. Jag har köpt Ikeas och de funkar fint!

    Gilla

  4. ”Ulle” på Norrgavel.

    Gilla

Tyck till om du vill!

