Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Brunnshus

5 kommentarer

Sätra brunn i Västmanland ger inspiration. Här är två av alla de byggnader som finns där.

Vilka proportioner!

Hertigens paviljong, belägen på hälleberget, har draperi av trä som entrétak. Så elegant, det vill jag också ha någonstans. Undrar om någon av mina beställare skulle kunna tänka sig en sådan lösning :-) Så flott på rätt ställe! Äldre byggnader är en guldgruva att hämta inspiration ur…

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

5 thoughts on “Brunnshus

  1. Båda husen är lite ståtliga på sitt sätt. Visst blir man inspirerad! Jag älskar att strosa runt på platser med många gamla hus, som Sätra Brunn. Det lilla huset inspirerar mig till tanken om att bygga en paviljong, ateljé eller kanske lyxig gäststuga med stora fönster!
    /Ankan

    Gilla

  2. Vilka otroligt fina fönster på paviljongen! Snacka om proportioner där också!

    Gilla

  3. Javisst, mycket vackert och inspirerande. Och jag tänker – hellre paviljong än lusthus :-)
    Kanske skulle man ta och övernatta där för att hinna njuta ytterligare.

    Gilla

  4. Blev så glad av att se tapeten Katarina i salen. Älska det mönstret!! Min favorit färgsättning utgick för fem år sedan men efter att ha letat hos andra bloggare lyckades jag få ihop nog av tapeten att det räckte til hallen. Lycka!

    Gilla

  5. Åh, den första byggnaden blev jag alldeles kär i!

    Gilla

Tyck till om du vill!

