Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

En tavla

2 kommentarer

Vilken skillnad det är i Universumets mörktapetserade sal nu när ljuset har återvänt. In i hörnet letar sig reflexerna in. Härligt att kunna börja fotografera igen när ljuset återvänder – även in i salshörnet.

MrsUniversum håller på lite nu och då med tavlor på salens väggar. Det är långt ifrån klart, inget av de gamla porträtten är t ex  på plats ännu. Vägglampetterna och den lilla tavlan längst till vänster vet vi har funnits här, de andra två är mina inköp. En Kristus-tavla har funnits här i salen ser vi på ett äldre foto men den kan den unga arvtagerskan ha lämnat till loppis fick vi veta härförleden. Den tavlan hade en röd bakgrund, en riktig färgklick. Men så kan det gå – vi har inte alla samma förhållande till gamla släktsaker.

Köpte en snygg sak för lite sen. Den skulle nog platsa i salen trots att den är helt ny – Herbarium. Men den får finna sig i att vistas ovanför den gamla byrån i kammaren ett tag. Där ser man den oftare för salsdörren är fortfarande oftast stängd, först när värmen ute kommer får den stå öppen.

Kammaren har jag tänkt ska få mer modern touch i inredningen då den dagen kommer, ingen trattgrammofon där inte ;-) Det blir spännande vad det lider.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “En tavla

  1. Kul att jag ser en liten krans där! Gillar de där motivet med pressade blommor.

    När jag arbetar med ståltråd så använder jag mig av lite olika saker för att “virvla” till det. Stickor, pinnar, pennor mm Inga dyra specialverktyg, bara sådant jag har hemma.

    Gilla

Tyck till om du vill!

