Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Gott nytt år!

5 kommentarer

Vilken fantastisk december månad och julhelg vi haft. Vit hela tiden. Ett kort slaskig dag i mellandagarna, sen kallt igen och ny förlåtande snö. Och nu plusgrader men än är marken snötäckt. Detta har jag aldrig varit med om sedan jag flyttade hit till Universumet.

Med önskan om ett härligt 2013!

.

Mot våren
Dagarna börjar bli längre, det är tydligt att
året har vänt.
Tänk, det enda som aldrig blir gammalt är sådant
som alltid har hänt.
Det enda som aldrig känns tjatigt är sådant som man
alltid har känt.

Så diktade Alf Henriksson den 9 februari 1972. Hämtat ur MINSANN. Vers från många år. Bonniers 1976.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

5 thoughts on “Gott nytt år!

  1. Gott Nytt År i Universumet!
    Här i gränstrakterna mellan Småland och Halland är snön borta och det regnar igen :(.

    Gilla

  2. Gott Nytt År!

    Gilla

  3. Gott Nytt År!
    Det är alltid lika trevligt att titta in hos dig! Jag kommer tillbaks 2013.

    Gilla

  4. Gott Nytt År i ditt underbara Universum – vilken fin dikt! Nu skall jag sätta mig bekvämt och läsa en hel del som jag inte hunnit med innan. Hoppas ditt år blir ett fint ett :)

    Gilla

  5. Tack för hälsningarna.
    Gott Nytt 2013 till er alla önskar jag från mitt lilla Universum!!!

    Gilla

Tyck till om du vill!

