Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Gullgrisen min

6 kommentarer


Denna bild har jag för länge sedan skannat någonstans ifrån. Visst är den ljuvlig!  Jag blir glad varje gång jag ser den :-) Den pryder mitt griljeringsrecept.


Här ser ni Agnes stoltsera intill gårdens grisar utanför svinstians södervägg.  Det blev säkerligen god och smakfulla julskinkor från de här glada grisarna.

Själv har jag griljerat skinkan (med apelsinsmak) och det torkade kalvköttet idag på lilla julafton. Ikväll blir det provsmakning av detta, julgröt och hembakat matbröd i vänners glada lag. Salen invigs!!!

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

6 thoughts on “Gullgrisen min

  1. Rigtig glædelig jul! – Her i landsbyen findes der hvert år i sommerhalvåret udendørsgrise, som det er en fornøjelse at titta på. DE ER GRISE. Med et godt liv. Så smager juleskinken godt. Og man har bragt glæde til grisene. Så længe det varede…:-)

    Gilla

  2. En Riktigt God Jul önskar jag dig Mrs U, jag som troget är in o läser och gottar mig åt dina inlägg men är dåligt på att kommentera.
    För många år sedan jobbade jag inom lantbruket och blundar jag så kan jag känna trynet som snusar och undersöker, grisar var mina favoritdjur. Så kloka och roliga.

    Gilla

  3. Vilken lycka att ni fått salen klar!!
    Härligt att få inviga salen med vänner, vi invigde vår veranda igår kväll med några grannar, sådan lycka!

    Gilla

  4. Härligt att äntligen få inviga salen. Ser verkligen fram emot att få titta in senare. :-) Jag trodde ni skulle lyckas.
    God jul och gott nytt år till er!

    //Sophie

    Gilla

  5. God Jul hörni! Från och med julafton är här lugn och ro. Det är något skönt med att klara av deadlines :-)

    Gilla

Tyck till om du vill!

