Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Valsituation

10 kommentarer


Nån fler än jag som tycker att detta med dammsugarpåsar är ett rejält misslyckande? Det finns ett otal att välja på men vilken är det som passar?  Ett riktigt ormbo är just vad det är.  Varför kan inte tillverkarna av dammsugare standardisera fästet för påsarna så att antalet typer av dammsugarpåsar minimeras?

Så man slipper slita sitt hår i förtvivlan. Arrgghhhhhh

Ja jag vet, det finns påslösa dammsugare. Vi har en sådan, en urgammal, fungerande Nilfisk industridammsugare, men den använder vi bara till grovstädning. Puh, den är inget att släpa runt vid veckostädningen :-)

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

10 thoughts on “Valsituation

  1. Har du prövat att beställa från dammsugarpåsar.nu? Jag beställer bara därifrån nu mera. Hade samma problem. Jag vet att de kan ha påsar även till en del gamla modeller…

    Gilla

    • Nej, den sajten kände jag inte till. Tacks så mycket för tipset, Ankan! Då slipper man dra upp en skrövlig lapp ur fickan där man skrivit upp dammsugarbeteckningen :-)

      Gilla

  2. Tänkte ge samma tips. De brukar också ha en lite billigare variant än originalmärket.

    Gilla

  3. Själv har jag gått över till Dustie. Man köper en enkel specialhållare till den dammsugare man har, därefter är alla påsar standard. Till och med min lanthandlare har deras påsar, liksom Konsum i tätorten.

    Gilla

  4. Håller helt med om vilken djungel det är. Därför är den allra största fördelen med vår centraldammsugare att vi nu byter så sällan och när vi byter finns det knappt några olika att välja på så det är inte alls så svårt. :-D

    Gilla

    • Centraldammsugare är bra. Väldigt bekvämt. Men det har vi inte i mitt Universum då vi inte gör om golvbjälklagen. Så har vi flera hus att dammsuga :-)
      Men jag vet att man med centraldammsugare har det bekvämt, inte minst med att slippa dammsugarpåsval. Njutbart!!!

      Gilla

Tyck till om du vill!

