Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Frostnatt

2 kommentarer

Finito. Till slut. Kom frosten.

Fridfullt. Vilsamt. Inget gräs växer som behöver tas om hand :-)


Kökslandet brydde jag mig inte om att täcka med fiberduk igår kväll. Kålrötter, mangold, pumpor och persilja klarar sig.  Solrosorna som blev bjässar detta år (3 meter och mer) ger fågelmat ett tag framåt. Två plockade jag in för ett tag sen för att kunna njuta på nära håll. Dahliaknölarna och gladiolusarna tar jag in i helgen. Senare i oktober höstgräver vi för vi har lerjord, som ifall det är grävt, fryser till småbitar under vintern.


Tack för i år alla maskar, fina jorden och alla växtvilliga frön.

Solrosorna hann slå ut fast det blev sent, nu har vi fågelmat på gång. Ni ser också hur frosten har smält i solen och droppar från bladen.

Jag gillar hösten. Jag tycker om alla årstider.
Nu kan vi elda för fullt i braskamin, vedspisar och kakelugn. Vedboden är fylld. Den sköna inomhustiden börjar.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Frostnatt

  1. Oj…det är med skräckblandad förtjusning jag ser på frosten som besökt dig. Kan känna friskheten i näsan i dina bilder (underbart!) – och samtidigt har jag liksom inte riktigt glömt fjolårets och fjolfjolårets kyla och snömängder….Ha en skön helg – hoppas du ändå slipper frosten en tid ännu!

    Gilla

Tyck till om du vill!

