Mitt Universum

Byggnadsvård med kulturhistoria.

Wayfarer

3 kommentarer

Det kom ett mejl som försökte nyttja min blogg som skyltfönster utåt för glasögonreklam. Nix, det gick inte.  Då det gäller solglasögon går inga upp mot mina Wayfarer från Ray-Ban inhandlade i Rom 1991. Beprövade under lång tid således och fortfarande ändamålsenliga  :-)

Mejlet löd då här:

Hi blogger,

Thanks for taking some time to read this email. I am Antonio, the leader of XXX blog team and I am looking for partnership among bloggers. I found that your blog was really active, popular and contended, so here I wonder if there’s any possibility that you cooperate with us.

Here’s the general plan of the cooperation:

First, XXX will send you a FREE pair of high quality and fashionable glasses or sunglasses (you don’t need to pay any fee). After getting the eyewear, you just need to write an objective and real review for it and post the review to your blog. Plus, XXX launched a program offering free eyewear for first-time buyers. Therefore, you can also invite your readers to try our products for free. They just need to pay the shipping. Perhaps your lovely readers will love this program, especially for those who need eyewear.

About XXX.com XXX.com is the world’s most popular online eyeglasses store. We have always been committed ourselves to offering customers the best quality products at the most affordable prices. For this reason, we have gained a solid reputation and trust from almost 500,000 fans on facebook.

Please reply to yyy@xxx.co if you are interested in the cooperation. We are looking forward to your response.

Best regards

Antonio | XXX Blog Team

.

Det gäller att som bloggläsare förstå syftet med ett blogginlägg, om det är dimhöljd reklam eller inte. MrsUniversum skriver inte om prylar som hon får betalt för, har hon åsikter om något så är de hennes egna. Självfallet kommer även mejl med försök att få oss bloggare att skriva om fönster och andra byggvaror. Om tokigt och likt (varjehanda) som jag sa då jag var liten.

Det är många fler än jag som skriver blogginlägg om detta med trovärdighet – t ex Torpet Berget.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

3 thoughts on “Wayfarer

  1. Ja jag säger då det! Det ramlar in en del såna mail till mig också. Det är liksom så uppenbart att de bara skickas på måfå, hade de läst bara ett enda inlägg hade de ju vetat att det knappast är lönt att be mig (eller dig eller Torpet Berget) att göra reklam för plastfönster till exempel. Jag är också för rädd om min trovärdighet för at ens överväga att ta med ett sponsrat inlägg. Liksom du skriver jag om sånt jag själv köpt och använt, inga gratisgåvor eller något sånt.

    Betydligt roligare är mailen där ”vanligt” folk ställer frågor om saker vi använt eller vill ha råd om sina egna hus, hade jag då fuksbloggat hade ju ingen velat ha mina råd och jag tycker det är ruskigt kul att kunna hjälpa till och att det finns dem som vill ha mina råd.

    Gilla

  2. Suck, vad tröttsamt! Sedan vi skrev vårt ”arga” inlägg har vi inte fått några mer erbjudanden. Det tackar vi för!
    Och precis som Sophie skriver så är det stor skillnad på att skriva om produkter man själv använt och tycker är bra – eller dåliga för den delen, jämfört med att få något från ett företag.
    Nä, mer ärlighet i bloggvärlden, tack! Och bra att både Mitt Universum och Södergården är på samma linje. Heja! :)

    /Stina

    P.S Nu fattar jag varför vi helt plötsligt fick många läsare på just det inlägget. Det var ju tack vare din länk. :)

    Gilla

  3. Hörni, bra med enad front…

    Gilla

Tyck till om du vill!

