Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Mer som jag inte behöver

4 kommentarer

Sokrates, som levde ca 470 till 399 före Kristus, sägs ha sagt något som liknar detta:
”Tänk att det finns så många saker i världen som man klarar sig utan.”

Karln hade rätt.

Ändå blev det ytterligare en glaskupa till min samling på loppisen förra lördagen. Den violetta för 40 kronor. Som jag verkligen hade klarat mig utan.  Men hönshuset/ateljén piggas upp och jag med  :-)

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Mer som jag inte behöver

  1. Vilka vackra glas!!!

    Gilla

  2. Förstår att du ”ramlade dit. :)
    Så vackra former och färger!

    //Boije

    Gilla

  3. Man behöver vackra saker omkring sig!

    Gilla

  4. Haha, ni har alla tre lika rätt som Sokrates, eller… :-)

    Gilla

Tyck till om du vill!

