Mitt Universum

Byggnadsvård med kulturhistoria.

Daggkåpa

4 kommentarer

Jag blir glad av limefärgad jättedaggkåpa i den gamla lerkrukan från förr här i Universumet.

En lättsam, fluffig, lättodlad, blomvillig och tilltalande växt från rabatten. Blommorna håller sig länge. Jättedaggkåpan har jag fört in på gården. Liten daggkåpa växer i gräset på sina ställen vid logen. Den är precis lika vacker och önskvärd här. Like it!

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

4 thoughts on “Daggkåpa

  1. Vackert, vackert både daggkåpan och den fantastiska krukan. Har följt din blogg lite då och då gillar verkligen din blandning av husrenovering och livsvisdom.

    Gilla

    • Kul att du tittar in emellanåt och gillar mitt Universum, Pia! Jag ser att du själv arbetar med ett härligt gammalt och vackert timmerhus. Och anlägger en allmogeträdgård. Visst är det härligt?

      Gilla

  2. Å, jag älskar daggkåpan också. Så tillmötesgående när man vill fylla ut rabatten, och vacker på köpet! Vet du förresten om att de lilla i gräsmattan växer till jättar om man stoppar ner dem i rabatten?

    Har precis hittat hit via tips i Gård & Torp, och nu ska jag gå husesyn :). Vi håller på och rustar upp en gård på upplandsslätten så jag kan tänka mig att jag kommer hitta mycket nyttigt!

    Gilla

Tyck till om du vill!

