Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Tuta och kör

9 kommentarer

Moppesäsongen är här! Idag städade jag magasinet och tog ut alla cyklar och vår Husqvarna Novolette. Halvan var först ut med att ta en provtur i kvällsstunden.

 

Visst är den väl fin? Idag har vi gjort ditten och datten här på gården. Även en solstol har vädrats men tid att sitta ner fanns ingen längre stund.

Mopedens bruksanvisning finns kvar. Med den och påfylld oljeblandad bensin är det bara att ta en tur.

Än kör vi inte på allmänna vägar för mopedförsäkringen är inte betald ;-)

.
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

9 thoughts on “Tuta och kör

  1. Vilken underbar moppe! Den ser ju knappt använd ut!
    Åhhh, säger jag bara….

    Gilla

  2. En riktig pärla, ser sprillans ny ut också! Sen när jag inte har en hoper barn i släptåg längre ska jag skaffa mig något liknande. Ett drömåk är vad den gamla Husqvarnan är!

    Gilla

  3. Vilken skönhet! Säger det samma om husen i förra inlägget!

    Gilla

  4. ah vilken fin moppe :)… förstår att det är underbart att knattra runt på den :)..

    Fina bilder på Rengsjö hembygdsgård/by.. har jag jag missat totalt.. får nog ta och sätta mig ner och undersöka vad man kan besöka i mitt fina landskap :)

    Egge

    Gilla

  5. Vilken madam! Urtjusig!

    Gilla

  6. Ja Husqvarnamoppen var körd försiktigt av Halvans farfar. Ett arv av rang! Tack för alla trevliga kommentarer, hörni!

    Gilla

  7. ”Kör så det ryker!”
    Vilken skön sommarbild!! Och vilken skön moppe!!!
    :-)

    Gilla

  8. Härligt! Vill också ha moppe på landet. :)

    Gilla

  9. Utomordentligt härlig moped och riktigt välbevarad!
    Har själv en Husqvarnacykel som jag inte kan få låset att passa med verktygslådan så den blir låst också.
    Skulle det vara möjligt att få se hur det skall se ut med en närbild?

    Gilla

Tyck till om du vill!

