Mitt Universum

Om byggnadsvård med kulturhistoria.

Pennställe

2 kommentarer

Så här gjorde vi när kökssnickerierna byggdes. En extra trälist med borrade hål placerades ovanför naran (som håller ihop pärlsponten i skåpluckan). Allt målades och sen ställde vi pennor där. De försvinner då skåpet stängs. Bra tycker vi! Då vet vi var de finns.

Idén kommer från MrsUniversums föräldrahem. Det var helt naturligt att även göra ett likadant pennställ i det egna köket.

Utom synhåll men nära till hands.

.

.

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

2 thoughts on “Pennställe

  1. Sâ genomtänkt praktiskt och sâ vackra lösningar hittar man bara hos Madame Universum. Fiffigt, mina pennor är alltid försvunna när jag behöver dem, nu vet jag hur jag skall göra. Tack för tipset !

    Gilla

  2. Haha, va trevligt att få heta MADAME Universum. Tack för det!!!
    (Det är lite båtlivskänsla att ta tillvara på små utrymmen.)

    Gilla

Tyck till om du vill!

