Mitt Universum

Byggnadsvård med kulturhistoria.

Samlingspunkt

1 kommentar

Så här såg det ut i mitt Universum igår eftermiddag. Samling vid pumpen alltså. Grävningen har så här långt gått bra. Gårdens gamla soptipp med glas och krukor låg i ena hörnet. Grundläggningen av det tidigare vagnsskjulet från 1905 med stora stenblock var imponerande noggrann. Och det goda var att endast EN rot från almen behövde grävas av. Den kommer förhoppningsvis att klara den operationen. Vi sågade brottet jämnt igår kväll. Dessutom: vedskjulet vid traktorgaraget är förnyat, veden började vi stapla in går. Det är otroligt så mycket det händer här…

Författare: MrsUniversum

Mrs Universum lever nu, blickar bakåt, tänker framåt. Tycker inte nödvändigtvis att allt nytt är bra. Tycker inte heller att allt gammalt måste vara bäst :-)

One thought on “Samlingspunkt

  1. Roligt när det händer saker som snabbt ger resultat. Just med byggnadsvård är det annrs väldigt mycket som ska och måste gå sakta…och då är det ibland skönt att få lite omväxling. Hoppas verkligen er Alm klarar sig men gamla träd brukar vara tåliga… Jag är själv väldigt svag för träd, speciellt gamla träd) att fälla ett sånt i en trädgård slipper jag så långt det bara går. Det känns så fel att fälla nåt som levt så mycker längre än vad jag gjort för att jag tycker det står fel… Nej träden är jag rädd om! Man får bygga nån annanstans istället om ett skulle stå helt fel. //Sophie

    http://www.ekenasgard.wordpress.com

    Gilla

Tyck till om du vill!

